onsdag 20 januari 2010

Jag har en egen Frisör/tatuerare/kock...

Vilken underbar dag!

Igår var jag och klippte mig. Jag har samma frisör som tatuerare. Den gamle, darrhänte Perstein-Parkinson. Han är lika säker på handen som en ekorre på amfetamin. Men det gick bra ändå. Alla de där "ojdå", "hoppsan" och "fan" kommentarerna han fällde när han gaddade mig lyste med sin frånvaro igår. Jag har nog varit rakad på huvudet i 10 år. Det ser nästan konstigt ut att ha hår. Men man vänjer sig väl.

Han bjöd på mat också. Så man kan säga att jag har samma Frisör/tatuerare/kock. Det var en jättegod lassange. Eftersom folk faktiskt verkar läsa det här så vill jag åtminstone ge honom lite beröm för den. Fast svamp ska vara på polska luder och inte i mat. Han verkar inte riktigt ha greppat det. Men ändå. Det var gott.

Idag ska jag till polisen. Jag ska ansöka om ett tillstånd. Det känns lite fånigt. Jag har inte så mycket förtroende för polisen. Visst finns där säkert bra individer också men jag har i alla fall aldrig stött på dem. Speciellt nu med deras "positiva särbehandling" vid antagningen. Det är för tusan inget annat än omvänd diskriminering Och alla inser det. Det är så jävla vrickat. Att kvotera in folk som inte blivit antagna annars. Då hamnar ju ännu fler nötter där.

Vi ska sparka igång sommarens grillsäsong idag också. Ska grilla ikväll med en gammal vän. Det är en rolig jävel. Har känt honom sedan jag flyttade till Kalmar. Han ska bli pappa snart så då lär han väl inte ha så mycket tid över. Så vi passar på att grilla idag. Är det någon annan som är sugen på en grillad korv så får ni kika förbi.

Dagens citat: Utgår på grund av Dagens tecken på att man bor i ett ghetto.

Nr 2. Det står en polisbil nere på parkeringen igen. De brukar vara här ett par dagar i veckan.

1 kommentar:

  1. Haha multi-tasking ftw! Vad jag har förstått så är du själv en riktig multi-taskare också. Liksom jag. Det gillar vi! :D

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.