söndag 17 januari 2010

Middag med vänner...

Vilken underbar dag!

Min datorreparatör kom förbi igår och skulle laga min burk som Perstein-Parkinson förstört under min bortavaro. Det gick inte så bra. Hans fru var med. Hon berättade en massa roliga saker som jag nog inte kan skriva här. Han är så snäll, min lilla hacker. Som tack för att han erbjudit sig att laga min dator så lånade han med sig en flaska vin och hans fru kritade en låda cigaretter. Det är tur att man kan betala hantverkare i alkohol och tobak. Hur skulle världen annars se ut?

Hade bjudit hit ett par vänner på mat igår. En av dem körde, en annan är nykterist och jag tänkte hålla uppe med spriten ett tag till så det var inte så mycket drickande. En av dem är dessutom vegetarian också. Men det blev bra ändå. Alla blev mätta och jag hoppas att alla hade trevligt i alla fall.

Lagade Oxfilé med salami och vitlök, potatisgratäng á la Rikard, ugnsstekta rotfrukter och en grekisk sallad. Blåbärsglass till efterrätt.

Fick blommor av en av mina gäster igår. Jag får aldrig blommor. Blommor dör i min lägenhet. Det är ett slags plantornas Gulag läger. Men jag blev glad ändå. Vi får väl se hur länge de klarar sig.


Dagens citat är utvalt med omsorg. Igår var en guldgruva för en citatletare. Jag skulle kunna skriva hela dagens inlägg med slumpvis valda ord från igår. En av mina vänner recenserade Henrik Pihlströms nya skiva. Bara där fanns citatmaterial för en vecka framöver. Efter det så diskuterades kvinnor. Även där fanns en mängd klockrena saker. Under kvällen så hamnade vi på krogen där vi mötte upp flera gamla vänner med fler saker att citera.



Dagens citat: Två stycken idag. Svårt att välja på grund av tystnadslöfte avgivit igår. Men det får bli "Framtiden såg bättre ut förr" och "Huvuden på pålar!"

6 kommentarer:

  1. Äh, du behöver inte ta så allvarligt på det där tystnadslöftet. Låt se om du kommer ihåg något mer som sades igår =)

    SvaraRadera
  2. Se så, få höra lite kommentarer och citat nu :D

    SvaraRadera
  3. Ha ha... Jag har en del bra saker. tex "Låsa in herr Pihlström i en källare där ingen kan höra honom sjunga." Eller varför inte om "de mogna och frodiga kvinnorna" som min vän var ute efter?

    SvaraRadera
  4. Du ska inte lyssna på min fru. Hon bara ljuger för att få kompisar.

    SvaraRadera
  5. Varför inga citat från mig? :-)
    F.ö var det ju god mat och framförallt kanonbra musik....förutom Pihlström då, haha :-)

    SvaraRadera
  6. Ha ha! Hörrö Alex. Du hann ju knappt säga något. Du gjorde ju inget annat än att äta hel tiden ni var här...

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.