fredag 29 januari 2010

Fattigdom och elände...

Vilken underbar dag!

En lång vinterpromenad och pannkakor till frukost är underbart. Sitter och myser med en kopp kaffe och följer Stockholmsbörsen via nätet. Efter en värdelös jävla vecka så har den, hittills, gått upp idag. Den har gått upp flera andra dagar också men ändå slutat på minus. Hur fan ska man kunna bli rik nån gång om det ska vara såhär. Ekonomisk kris, i helvete heller. Man blir ju konstant blåst av systemet även i de bästa tider.
Värdelösa skitsystem.

Jag betalar gärna skatt men då vill jag inte att den ska gå till en massa feta politiker eller bidragssugande parasiter. Jag betalade närmare 100 000 i skatt förra året. Det är inte ens vad Reinfeldt får i månadslön. Han har 131 000 kronor i månaden. Övriga statsråd får "endast" 105 000 i månaden. Det är värt att ägna en tanke. Att all skatt man betalar på ett helt år försvinner på en månadslön till ett av våra 10 statsråd. Det ska fan vara ett privilegium att tjäna staten. De borde ha en lön som är en tredjedel av vad de får eller ännu mindre. Värdelösa skitsystem.


Såg en film igår som heter "Svart katt, vit katt". Fruktansvärt underhållande. Den utspelar sig i Rumänien. Har man inte fördomar mot zigenare innan så får man det efter filmen. Skumraskaffärer, arrangerade äktenskap, skådespelarna är nästan karikatyrer av sig själva och utspelar sig i ett lätt efterbliven öststat. Jag skrattade nästan hela filmen igenom. Jag rekommenderar den starkt. Den får 5 av 5 möjliga guldtänder.



Dagens citat: Det blir ett citat av min favoritfilosof Nalle Puh idag igen.

"Ibland är en båt en båt och ibland är den närmast en olyckshändelse. Det beror alldeles på om du är över eller under den."

3 kommentarer:

  1. Kontrar med ett citat ang. skatter.
    "Vi ska inte gnälla över de höga skatterna, utan glädjas åt att de är lägre idag än de någonsin kommer att bli."

    SvaraRadera
  2. Ja, ingen av oss dör oskuld... Staten våldtar oss alla.

    "Svart katt vit katt" kan jag också tala gott för. Riktigt jävla bra! 5 av 5 kattkräk.

    SvaraRadera
  3. Haha den där filmen! Alla över 25 i den här filmen ser ut som shane macgowan i käften :D

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.