torsdag 18 mars 2010

Det är en sån dag idag...

Vilken underbar dag.

Spenderade hundvakten på bryggan. Sittandes med en kopp kaffe och stirrar ut i mörkret. Vi flög fram i Bornholmsgattet i över 17 knop. Underbart. Ekona på radarn som lyser svagt grönt. Inget direkt ivägen utan man kan låta tankarna vandra.

Ibland är allt så enkelt. Man är glad för så lite. Att bara få sitta i ensamhet med en kopp kaffe. Lyssnar på Creedence Clearwater Revival. Det är en låt som fastnat. Jag vet inte varför men så känns det just nu bara. Looking for a reason.

"I'm looking for a reason to stay.
I'm all wound up and tied in knots today.
I'm looking for a reason not to go.
When the morning comes, I'll be on my way.

Every night I ask myself again
Just what it was that made our dream begin.
It seemed like a good idea way back then.
But I'm wondering now what daydream took me in.

Yesterday I tried once more to find
A way to share the trouble on my mind.
It seems like you turn away every time.
I used to like it here, I can't remember why."


Hittade en bild på datorn. En bild från en semester i Frankrike för massor av år sedan. Jag gillar den.



Dagens citat: "Det är svårt finna lycka inom sig,men omöjligt att finna den någon annanstans."

1 kommentar:

  1. Jag gillade också bilden. Det var en söt liten knodd. Hur gammal?

    Eftersom jag inte har inspiration nog att skriva i min egen blogg får du dagens citat här:
    "Hur mycket du än flyr verkligheten, så kan du aldrig fly ifrån dig själv. Vill du ha en förändring, börja med att förändra dig själv." - Jag

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.