torsdag 11 mars 2010

Halva tiden avtjänad...

Vilken underbar dag.

Idag är det halvtid. 25 dagar avtjänade. 25 streck dragna i almanackan. Man kan nästan ana ljuset i slutet av tunneln.

Nu borde det bara vara 24 dagar kvar om allt går som det ska. 192 ordinarie arbetstimmar plus omkring 40 timmars övertid. Men är det något som är säkert i den här branschen så är det att inget är säkert. Inte ens när väskan är packad, hytten är städad och du står med biljetten i handen är det säkert. Inte ens när du sitter på tåget eller planet kan du vara säker på att komma hem. Hem till fattigdom, misär och elände.Men jag är minsann inte bitter..

Har sökt ett par nya jobb idag. Har nog inte skickat en seriös ansökan på 10 år. Eller någonsin ens varit på en anställningsintervju. Började jobba på kvällar och helger i ett gatukök när jag var 15, på sjön så fort jag slutat gymnasiet. Gjorde lumpen och sedan tillbaka till sjön. Sommarjobbade medan jag gick pluggade på högskolan. Måste nog skriva om och uppdatera mitt CV lite.


Dagens citat: "Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet är till helt enkelt för att levas."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.