onsdag 26 maj 2010

Vilken underbar morgon...

Vilken underbar dag.

Eller vilken underbar morgon snarare. Klockan är 0330 och solen håller just på att gå upp. Havet ligger spegelblankt. Jag bara njuter av utsikten och kaffet kallnar sakta i min kopp. En halvtimme kvar av min vakt men det gör ingenting. En sån här morgon är det ett nöje att jobba. Detta har jag saknat i 7 veckor.

Vi har passerat Märketskallen på väg norrut. Det är knappt någon trafik idag. På väderrapporten lovade de regn och kuling. Men som vanligt har vi inte sett röken av det. Det kommer att bli en underbar dag idag...



Dagens citat: L. som är så röd att han skriker om arbetarmakt en gång i timmen verkar ha ångrat sig. På sin fiskaktiga jötebörjska utbrister han:

-"Fan, jag ska la ge upp det där att vara proletär. Jag ska bli rik istället. Det verkar bättre."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.