onsdag 23 juni 2010

En ny lista och en radiocheck...

Vilken underbar dag.

Jag har en lista. En ganska ny lista. En lista över var man inte vill få maskinproblem. Framför en finlandsfärja står rätt högt på den listan just nu. Man kan säga att det har varit en spännande morgon...

För övrigt så svänger Helena åt babord om man ställer pitchen på noll.

Fille Flytväst är nojig idag. Hans flickvän kommer ombord och ska åka med ett par dagar. Han misstänker att vi kan säga något dumt till henne. Inte skulle väl vi göra något sånt?


Dagens citat: Att göra en radiocheck är viktigt. Det har eleven lärt sig.

Eleven: -"Bryggan, bryggan!"
Jag: - "Yes, vad vill du?"
Eleven: -"Radiocheck!"

Ett ögonblicks tystnad...

Jag: -"Du... Ta och hämta en hammare och en spik, Sedan letar du upp motorman och tar med honom fram till masten. När ni kommit dit så säger du åt honom att jag har sagt att ni ska spika fast din förhud i masten."

2 kommentarer:

  1. Jasså?
    Alltså varför har inte jag blivit informerad om detta spikuppdrag?
    Verkar vara dålig kommunikation här ombord.

    SvaraRadera
  2. Jag trodde att du satt på däckskontoret och drack kaffe som vanligt när idioten fick tag på radion?

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.