tisdag 22 juni 2010

En stilla tisdagsmorgon.

Vilken underbar dag.





Sitter och tittar ut över ett stilla Östersjön.Det är en stilla tisdagsmorgon innan kl 04. Kaffe kvar i koppen och allting förberett för vaktavlösningen. Fötterna är upplagda på kontrollpanelen. Radarn är nästintill tom på ekon.

Vissa dagar så är det lätt att vara nöjd med livet. Det har inte riktigt blivit som jag planerat. Planer får ibland uppdateras och man får improvisera för att det ska stämma med verkligheten. Så här i efterhand är det lätt att se vad som gått fel och vad som blivit bättre än förväntat. Ibland känns det som om en enda uttalad mening eller handling ändrar hela livets riktning. Men om man kunde ändra något så skulle jag nog inte göra det.

Men på det stora hela så får man nog vara nöjd. Mitt liv är bra och livet är bra tack vare mina val.

Visst skulle jag kunna hitta 1000 saker att klaga på men jag är för trött för att vara bitter just nu...


Dagens citat: Wilmer X!

"Jag är en enkel man med enkla krav. Vill bara sitta och luta mig lugnt tillbaks, med ett glas i min hand och en kvinna bredvid. Ett liv på rygg är min melodi."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.