onsdag 21 juli 2010

Big brother is watching you, Big brother is a stinking ...

Vilken underbar dag.

Det är en sån dag idag. 59:e dagen ombord och jag är irriterad. Av mer än ett skäl.

Sjöfarten känns mer och mer som ett stort jävla ”Big brother” avsnitt. VDR:en (vår svarta låda) spelar in allt som sägs på bryggan, AIS:en sänder en signal om var vi är, vår kurs och fart, vår destination och ankomsttid till alla som är intresserade dygnet runt, vi får lämna pisseprov lite då och då för att rederiet ska se så vi inte dricker, kontakten med omvärlden begränsas av dåligt internet och värdelös mottagning på mobiltelefonerna…
Men inte fan kan man rösta ut folk man inte gillar eller har chansen att vinna pengar.

I stället så får vi tack vare LAS inte tillbaka våran jätteduktiga kock eller snälla kapten. Vi får heller inte alla de saker som besättningen på Tor Belgia plockat ihop innan båten skulle skrotas för att någon inte orkade ordna fram några containrar. TV apparater, verktyg och reservdelar, nya trossar och färg, allt fick de indiska skrothandlarna istället…
Tro fan att man blir less på den här skiten. Nä, nu ska jag ta och ”frossa i vårt trådlösa internet” en stund medan jag väntar den kvart det tar att ladda upp det här inlägget.


Det är en sån dag idag…



Dagens citat: Det pratas väder vid vaktavlösningen på bryggan.
L. – ”Fan, idag blir det fint väder. 27-28 grader i Nyköping.”
T. – ”Nyköping? Men vi är ju framme i Umeå i eftermiddag?”
L. – ”Ähhh, det var den väderkartan jag såg. Det får vi vara nöjda med.”

1 kommentar:

  1. Så bedrövligt! Tammetusan jag ska banne mig skicka upp lite nybakade bullar och annat snaskigt som Bara är Ditt! :D

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.