fredag 2 juli 2010

Bottenskador och varvsbesök..

Vilken underbar dag.

Vilken underbar jävla dag. Solen skiner, det är varmt som tusan och jag sitter inomhus. Hela jävla sommaren här ombord. Men jag är inte bitter, nejdå. Men får jag ett nytt jobb så rymmer jag i nästa hamn. Scannade in mina certifikat idag. Tur att man inte behöver så mycket sånt för att få jobba i den här branschen... 22 st lade jag in. Det tog en hel jävla timme.

Idag kommer J. Då blir det hyss. Underbart.

Vi hade dykare nere igår för att inspektera botten, rodret och propellern inför varvsbesöket. Isvintern har inte varit nådig. Två slingerkölar är vridna, propellerbladen är taggiga som en slö fogsvans men rodret så rätt ok ut.

Dykarna filmade en hel del men jag har inte den filmen på min dator. Istället får det bli ett par bilder från förra varvsbesöket.






Dagens citat: Det blir ett dagens grattis istället. Tillägnat Liten, Skäggo och Alice/Adolf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.