söndag 8 augusti 2010

Ett anständigt jävla liv.

Vilken underbar dag.

Eller kanske inte. Jag var nog ironisk igen. Förbannade skit. Helvetes förbannade jävla skit. Jag ska aldrig någonsin mer spela på fotboll. Både Mjällby och Örebro torskade igår. Där rök mina sista pengar och det är mer än två veckor kvar till löning. En enda liten ynklig vinst ville jag ha. Är det för mycket begärt?
Dessutom så regnar det...

Är det fel att vilja ha det bra ibland? Att få ett anständigt liv ett litet tag? Att få vara glad för en jävla dag? Har en hel vecka kvar att jobba. Får åka hem nästa söndag. OM jag har tur. Man vet fan aldrig. Oftast så blir det fel. Även om det blir så och man lyckas ta sig hem så blir det en sån jävla chock. Från att jobba 66 timmar i veckan till noll. Man får abstinens efter ett par dagar.

Försöker hitta något vettigt att blogga om. Något som rör min politik eller åtminstone åt det hållet. Men inte ens det lyckas idag. Någon som har något tips? Hittills så är det bara det bara det vanliga gnället men det verkar ju underhålla en del människor.
Dessutom så regnar det...




Dagens citat: Sagt om fotbollen igår…

”Mjällby vinner idag. Mustaffa spelar ju!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.