måndag 16 augusti 2010

Ibland ska man ha tur...

Vilken underbar dag.

Äntligen på väg hem. Nu får de klara sig bäst de vill. Jag tänker fan inte svara om de ringer från båten förän efter valdagen.

Min hemresa går bra. Hittills har jag haft tur iaf. Blev tagen av tullen på tåget. De småpratade medan de brutalt våldtog min väska. Passet och sjömansboken ville de inte ens se. Jag hade precis lite för mycket cigaretter med mig men jag slapp undan med en varning. Tullaren frågade vilken båt jag jobbade på. När jag svarade så började han skratta. ”Ahhh… I know your engineer. He had to pay much money for his cigarettes. But you have so little so you only get a warning.”
Ibland ska man ha lite jävla tur också…

Men med lite bra planering och förutseende så behöver man inte så mycket tur. Det var inte så dumt att ligga på varvet i Landskrona ändå.

Imorgon ska jag fan sova länge och äta min mors mat. Det kommer att bli så jävla underbart.

Dagens citat: Inga citat, bara vila.

2 kommentarer:

  1. sv; tack så mkt !
    ja, det är det verkligen :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!

    jag hoppas också att huvudvärken släpper snart.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.