söndag 5 september 2010

Äppelmongo

Vilken underbar dag.

Informationsbordet vi hade på gymnasieskolan i onsdags har resulterat i en mängd artiklar. Det var rätt roligt att läsa kommentarerna.

Svenskarnasparti.se
Nationell.nu
Barometern.se
Info14.com
Sverigesradio.se

Igår var vi för övrigt i Emmaboda och delade ut flygblad och valsedlar. Vi var 10 st som åkter från Kalmar och 4 till mötte upp på torget i Emmaboda. Vi fick nog ut 2000 flygblad iaf. Jag stod på torget och träffade en snäll tant som uppskattade min "välvårdade skånska". Konstigt nog trodde hon att jag var från Helsingborg.




And now to something complety different...
Det finns ett äppelträd en bit bort. Helt fullt med mogna äpplen nu och jag hade planerat att plocka några stycken till en äppelpaj. I morse såg jag hur en storvuxen, utvecklingsstörd herre stod och mumsade i sig "mina" äpplen! Förmodligen så var han på rymmen från gruppboenden längre bort.

Dagens citat: "Ge djävulen i mina frukter, ditt feta äppelmongo!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.