onsdag 22 september 2010

Priset för deras ideal.

Vilken underbar dag.

Jag börjar redan bli trött på detta jävla tjat i media om hur hemska SD är. Hur det hetsas och anordnas demonstrationer mot dem. Jag gillar inte SD, det kanske ni förstår. SD representerar för mig hur ett parti ständigt anpassar sin politik för att vinna fler röster. Populister av den värsta sorten. Hur de har utvecklats från att vilja stoppa invandringen till att bara minska den. Från att ha velat stoppa hjälpen till flyktingar till att bli det partiet som vill skänka flest miljarder till dem.

Hur har det kunnat gå så långt? Hur kan de sälja ut sig så? Priset för deras försök till att bli accepterade betalar de med att sälja ut sina tidigare ideal. Nu har de kommit in i riksdagen men vad hjälper de när de endast anser att det är invandringen från muslimska länder som ska stoppas som Thoralf säger till Barometern.

Om han menar att alla andra folk är välkomna bara de inte är muslimer är lite oklart. Då kanske vi kan fortsätta ta hit tex kristna somalier eller ateister från alla världens länder? Han kanske bara blev felciterad i artikeln. Det kan jag förstå. Journalisten Anders Blank är ju inte känd för sin seriösa journalistik precis. När han frågade mig om våra planerade skolbesök i våras så klippte han mitt svar mitt i en mening.

Hetsen mot dem som drivs av media är hemsk. Jag gillar som sagt inte SD men att de stora tidningarna inte tar sitt ansvar och verkligen tar avstånd från det våld och de hot som nu SDs anhängare utsätts för är förkastligt. Kan folk som säger sig försvara en demokrati inte låta bli att bryta mot de lagar som gäller här så kanske de skulle tänka över sin egen syn på demokrati.

Dagens citat: Så här säger Sveriges främsta anitdemokrat, Fredrik Reinfeldt, om våldet mot SD.
”Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.”

3 kommentarer:

  1. Bra skrivet! Snacka om att de kastar sten i glashus! Det är ju helt okej att ha det fria tänkandet och tyckandet - sålänge man tycker precis som dem. Annars ska man minsann utrotas och förintas!!

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet Rikard, håller med dej totalt. tyvärr så sålde ju SD ut sig för längesedan för att bli ett populistiskt parti. Keep up the good work Mvh Den andre Richard=P

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.