onsdag 15 september 2010

Till och med en förbannad gungställning.

Vilken underbar dag.

Vaknade tidigt igen. På soffan igen. Måste fan ta mig i kragen och orka gå bort till sängen. Var rätt trött efter att ha delat ut ett tusental flygblad igår. Ibland krävs det så lite för att göra en glad. När jag ser att hyreshusen har alla sina brevlådor precis innanför ytterdörren så skiner jag upp som en hel jävla sol. Bara så ni vet. Ifall det står någon svettig, tokflinande dåre nere på gården idag så är det bara jag som delar ut flygblad...

Å andra sidan så krävs det inte så mycket för att jag ska bli förbannad heller. Vi såg nämligen en gungställning igår. Det brukar väl vara rätt normalt att råka se och de brukar klara sig undan min ilska. Men just den här var speciell. Jag var tvungen att ta en bild på den. Lägg märke till regnbågsflaggan på stången och de buttplugsformade handtagen...



Med tanke på många av mina läsare så kan jag nog påstå att jag är rätt "liberal" i homofilifrågan. Jag struntar i vad folk har för sig bakom hemmets stängda dörrar och vad de nu tänder på. Det är deras problem och så länge de inte bryter mot några lagar bör staten inget göra.

Dock så är jag fruktansvärt emot hur det här skitsamhället ständigt försöker lyfta fram alla andra läggningar än heterosexualitet som normalt eller till och med som något bra. Att även barn ska behöva stå ut med att påtvingas den skiten på dagis, i skolor och till och med av en jävla gungställning gillar jag inte.

Alla de andra riksdagspartierna gullar med HBTrörelsen. (Piratpartiet har ju till och med pedofiliförespråkare i sina led.) Alla de andra partierna deltar på deras "pride"festival varje år. Nja, inte SD då. Men det är inte för att SD inte vill. Nej då, det är för att arrangörerna NEKADE SDare att gå i tåget.

Har DU också tröttnat på det tramset? Rösta då på Svenskarnas parti (SvP) i valet på söndag.

Dagens citat: "Sätt dig på den där och rotera."

5 kommentarer:

  1. Nu får du väl ändå ta och ge dig?! Jag vet att regnbågar har funnits och blivit avbildade långt innan den färgkombinationen blev en pridesymbol. Under mina år på dagis målade jag fler regnbågar än vad mina föräldrar förmodligen inte kan räkna till. Jag såg alla färger tillsammans som otroligt vackert vilket jag tror att barn än idag tycker. En lekplats har just barn som målgrupp...eller? Inte konstigt att den är utformad på ett tilltalande sätt till just barnen.

    Dina påhopp mot andra människor får mig att känna ett stort obehag. Anser du att människor har olika värde?

    Sen är jag nyfiken på vad som menas med att mångkulturen bör "avvecklas"...Vadå avvecklas?

    SvaraRadera
  2. En liknande gunga finns i vårt kvarter vid skolan, dock utan någon regnbåge ska tilläggas.

    @ Sofia

    Jag ställer en motfråga till dig, dina frågor svarar säkert R på. Anser du att alla människor är lika värda? Är pedofilerna och barnamördarna Anders Ohlsson och Anders Eklund lika mycket värd som alla andra människor här i Sverige? Nu är förvisso Ohlsson ett minne blogg, men tog bara två kända exempel.

    Att just du känner obehag när du läser denna blogg är lite ditt eget problem då du verkar se verkligheten med skygglappar. Eller är det kanske så att sanningen om det mångkulturella skitsamhället Sverige gör dig så frustrerad att all kritik mot densamma gör att du känner obehag?

    @ R Ja det är tur att det finns yttrandefrihet på vissa bloggar. Kommentaren ovan visar ju att du i allafall låter indoktrinerade personer få komma till tals istället för att trycka på censurknappen *applåder*

    SvaraRadera
  3. Rättelse: ett minne blott ska det vara! Detta eviga bloggande och bloggläsande gör mig ordblind ;)

    SvaraRadera
  4. Hej Sofia!

    Jag svarade på dina frågor i en kommentar till din blogg. Mvh Rickard

    SvaraRadera
  5. Det här var ta mig fan det roligaste jag har läst på mycket länge. Tänk vad man kan tolka saker om man verkligen vill. Jag undrar vad Freud hade sagt om det här.

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.