söndag 26 september 2010

Ett brev till en Sverigedemokrat

Vilken underbar dag.

Jag lyssnade på radio igår. De etablerade partierna i Grästorp hade uppmanat till en demonstration mot ”främlingsfientlighet” med anledning av att vi (och SD) fick mandat i kommunfullmäktige. Ett hundratal människor stod och hängde på ett torg i ösregnet. Jag tror inte det påverkar vår politik nämnvärt. Hoppas att ingen av dem blev förkyld.

Det jag reagerade på var att lokalradion hade ringt upp en mupp från SD som de intervjuade, nämligen Josef Fransson. Han berättade glatt att han inte kände till så mycket om vårt parti mer än namnet eller något om vår politik. Men att han gärna deltagit i manifestationen mot oss om han haft möjlighet.

Jag är rätt bitter i vanliga fall och jag är ingen anhängare av SD. Deras dubbelmoral är fan dubbelt så fel. Så jag gjorde som alla svenskar gör. Jag skrev en arg lapp. Eller ja, det blev ett argt mail. Jag skickade det iaf till Josef och jag hoppas att han svarar.

Länk till intervjun. och nedan följer mitt brev.

Hejsan Josef!


Jag lyssnade på intervjun med dig i SR P4 idag.
Där säger du bland annat att du gärna tagit del i manifestationen mot att Svenskarnas parti fått mandat i Grästorp om du haft möjlighet och att du inte ser några problem att ta avstånd från oss.
Jag blev lite nyfiken på din dubbelmoral så jag har ett par frågor som jag skulle vilja ställa. Jag hoppas att du tar dig tid att svara.
Skulle du vilja delta i en likande demonstration mot exempelvis Centerpartiet och deras gamla nazistkopplingar? Eller är det bara Svenskarnas parti som är ett legitim offer enligt dig?

Dessutom så erkänner du i samma intervju att du har väldigt dålig koll på vår politik och bara känner till namnet, Svenskarnas parti. Tycker du inte då att det är väldigt fördomsfullt att vilja delta i en demonstration mot oss när du inte känner till vår politik?

Jag inser att du fått ingen eller väldigt lite mediaträning och lätt går i journalistens fällor. Det är en förklaring men det är ingen ursäkt. Jag hoppas att du skäms och inser att du är lika god kålsupare som de andra etablerade partierna. Den hetsen som idag bedrivs i media mot just er är fruktansvärd men ni om någon borde ju då ändå ta ställning emot den när den riktas mot andra partier.

Jag tycker inte om den politik som ditt parti vill föra men jag tycker ännu värre om hycklare. Dubbelmoral är INTE dubbelt så bra.


Mvh Rickard Pekkarinen, SvP


Dagens citat: Herr Fransson säger i intervjun om Svenskarnas parti: "Jag har väldigt, väldigt dålig koll på dem." och "Jag känner inte till dem nämnvärt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.