fredag 8 oktober 2010

Hjälp! Min mamma är sosse!

Vilken underbar dag.

Hittade världens roligaste insändare i Aftonbladet idag. Den är så typisk för hela den här hysterin kring Sverigedemokraterna. Den handlar om en mamma som brutit kontakten med sin son för att han röstade på SD. Så eftersom jag gillar att hjälpa folk och vill lyfta fram en annan sida av debatten så skrev jag en egen insändare och skickade till AB. Ni kan läsa den nedan...

"Hjälp! Min mamma är sosse!
Nu måste jag bryta all kontakt med henne. Jag trodde att hon skulle rösta på centern först och då blev jag lite skeptisk. Men när det kom fram att hon var sosse blev jag alldeles kall. Vad ska alla mina svenska vänner säga? Hon är ju min mamma men jag är alldeles förtvivlad och orolig! Det känns som jag misslyckats som son och medmänniska. Förutom att rösta på sossarna så läser hon hat-tidningar som tex aftonbladet! Frågan jag nu vill ha en debatt om är: Hur ska vi rädda våra föräldrar från Janne Helins klor?"

OBS! IRONI OVAN!


Min mamma röstar absolut inte på sossarna och läser bara AB ibland. Hon och jag har inte samma politiska åsikter. Snarare tvärt om. Men hon och jag har en bra kontakt och hon har ALDRIG tvingat mig att välja mellan henne och mina åsikter. Min mamma är dock alltid orolig för mig då hon vet att det är inte alla som uppskattar åsiktsfrihet och hon är orolig för att båtar ibland sjunker. Men oroa dig inte, lilla mamma. Jag klarar mig alltid. Älskar dig.

Den riktiga artikeln kan ni läsa här.

Dagens citat: Direkt från orginalinsändaren:
"Men han är din son?
– Ja, han är min lille pojke, och jag är förtvivlad. Jag är orolig också. Det finns starka stämningar nu, han kan säkert bli påhoppad för att han är sverigedemokrat."

1 kommentar:

  1. Åh, jisses. Tar det aldrig slut!!! Sjukt är det, men bra skrivet av dig!

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.