söndag 14 november 2010

Bye bye Mona...

Vilken underbar dag.

Mona Sahlin avgår...

Det är fullständigt lysande i vissa avseenden men katastrofalt i andra. Mona är en av de politiker som är ytterst ansvariga för den horribla invandringspolitik som förts de senaste åren. Hon är politikerföraktet personifierat tack vare sina fiffelskandaler och kreditkortsaffärer. Det och hennes fjäskande för invandrargrupper gav henne öknamnen Toblerone-Mona och Mona Muslim bland annat. Hon har ofrivilligt varit nationalismens bästa valarbetare genom sin inkompetens.

Under flygbladsutdelningar innan valet så talade jag med en mängd människor. När de frågade varför de skulle rösta på just mig och Svenskarnas parti så svarade jag: "För att om vi får Mona Sahlin som statsminister så kommer det här landet att gå helt åt helvete." Inte någon, inte en enda, av de som jag talade med sade emot. Monas var så impopulär att det gynnade oss.

Nu är hon borta och det kanske blir bättre. Vi får väl se vem som efterträder henne. Man vet vad man har men inte vad man får. Min röst hamnar på att Nasim Malik får efterträda henne. Han kommer nog att göra ett minst lika bra jobb för nationalismen. 

Bilden är lånad från Thoralf Alfssons blogg. Den säger mer än tusen ord. Även DN,
Realisten och Fria Tider skriver om hennes avgång och det diskuteras på Nordisk.nu


Dagens citat: W. var här en runda och vi talade som vanligt om allt...
Jag: -"W., är du glöggen eller Baccardin i er grogg?"
W. -"Det är jag som är glöggen, hon är ju starkare än mig."

2 kommentarer:

  1. Min analys är att det mestadels är hennes invandrarvurm som har gjort henne så otroligt impopulär, och jag har skrivit ett inlägg om det på min blogg.

    SvaraRadera
  2. hehe.. fler som är lyckliga över att hon försvinner.. Men snart startar hon väl upp nåt nytt parti bara för att få synas ett tag till i rampljuset..

    SvaraRadera

Kommentera gärna om ni vill.