torsdag 4 november 2010

Det är en sån där dag idag.

Vilken underbar dag.

Det är en sån där dag idag. Uttråkad. Letar efter något att skriva men hittar inget roligt. Hittar inget att irritera mig på heller för den delen. Tydligen så har herr Cainers föräldrar tröttnat på att läsa om politik i min blogg. Men eftersom vi legat stilla här snart 14 dagar så händer det inte så mycket roligt...

Har träningsvärk. Det är bra. Det är nyttigt. Då känns det som man gjort något. Kaparen var förbi här igår och lånade en skiva som han kunde träna till i gymmet.
Jag gav honom en som jag blev pålurad av Perstein för många år sedan. Jag gjorde 10 veckor på en tankbåt med den som enda musik i gymmet.

Jag gillar den faktiskt och den är inte så illa att träna till. Rebel Hell - To hell with honour heter den och kan köpas här. Han har inte sagt något om min musiksmak iaf...

T. frågade för övrigt om jag inte kommer att sakna det här dårhuset när jag slutar.
Jag har funderat på det. Det är nog inte mycket som jag kommer att sakna här. Visst, en del roliga jävlar finns det här ombord. Men det jag kommer att sakna mest fick vi idag, Jannes pannkakor. Det är inte mycket som slår dem. Det är nog den bästa kock jag seglat med och det jag kommer att sakna mest.

Läste en artikel om hur de nu på vissa (svenskflaggade) båtar har ersatt 75% av befälen med TAPare, dvs oftast filipinare. Jag undrar hur lång tid det tar innan de gör det här med. TAPavtalet är ett helvete för svensk sjöfart och jag anser att det är en konsekvens av regeringens tafatta och efterblivna sjöfartspolitik. Orkar inte ens bli arg på det idag.


Dagens låt: "Sean South of Garryowen"

"No more will he hear the seagull's cry over the murmurring Shannon tide. For he fell beneath a Northern sky, brave O´Hanlon by his side. They have gone to join that gallant band of Plunkett, Pearse and Tone. A martyr for old Ireland, Sean South from Garryowen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.