söndag 29 juli 2012

Minne från en underbar vecka.


Vilken underbar dag.

Eller vilken underbar vecka snarare. Vi rivstartade måndagen med att dela ut flygblad utanför arbetsförmedlingen i  Kalmar för att visa alla diskriminerade svenskar att det finns ETT politiskt parti som kräver att det är svenskarna, inte invandrare, som ska ha förtur till arbete! Svenska jobb ska gå till svenska arbetare i första hand. Vi stod även utanför AF ett par timmar på tisdagen och det var mycket folk som stannade till och pratade en stund. 

På tisdag eftermiddag så kom en partikamrat från storstaden och hälsade på och jag hade nog de trevligaste dagarna hemma på länge.
Det blev frågor om punguttrar, Monstertrucks show och chokladefudgetårta. 

Vi promenerade genom gamla stan och gick vilse på väg till Vasasten, vi åt hallon på grässtrå, vi drack kaffe på Krusenstiernska och en öl på Stensötorpet, jag fick smaka på en väldigt annorlunda lasagne och blev matad med jordgubbar. 

Vi  bakade scones, besökte Kalmar slott, åt glass på Ben&Jerrys och vandrade runt på länsmuseet i hatt och clownnäsa. Vi åt middag på Rosenlundska källaren, drack blå fiskar och pratade skattepolitik. 

Jag kände mig riktigt glad för första gången på en månad. Ibland känns det som livet leker och ingenting kan dra ner en. Jag hoppas verkligen att det fortsätter så här. Jag längtar till sommarlägret Nordisk Vision nästa helg.

På lördagen blev det en oförglömlig upplevelse på Kuggnäs när Ultima Thule gjorde sin sista spelning någonsin. Sorligt men fantastiskt på samma gång. Jag bejakade min franska sida i bilen påväg norrut med vin, ost&kex. Det måste vara allt tjat om Voltaire som gjort det. Jag fick även en oerhört gullig fråga från en oerhört söt tjej...

På post utanför Arbetsförnderingen.

Minnesstenen över Kalmar regemente. Nos memor ceciderunt.


Ost&kex i bilen.


 Ultima Thule lirar och alla sjunger med. ”Ni tär på vår jord. Ni tär på skalders ord. Ni tär på vår kropp, Svea rikes väl. Ni tär känn bettet i vårt svärd. ”


 Minne från en underbar vecka.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.