torsdag 9 augusti 2012

Inte så jävla illa ändå & Folkgemenskap i praktiken.

Vilken underbar dag.

Veckan började inte precis så jävla bra men just nu är livet inte så hemskt. Fick besök av en gammal kompis i måndags och vi hade riktigt roligt. Eftersom jag är en båtnörd så besökte vi sjöfartsmuseet i Kalmar. En lång promenad och glass på Ben&Jerrys hann vi med också.

Förövrigt så är jag numera en erkänt duktig kock, även om jag tydligen gillar jordgubbssylt på alldeles för många saker och C. fick erkänna sig besegrad i TP...

I onsdags blev det bowling (där det finns filmbevis när jag slår en strike), trerätters middag på restaurang Kronan och vernissagebesök på kvällen. Det var riktigt trevligt och all min bitterhet är som bortblåst... Nästan iaf..

På fredag är det dags för lite av partiets folkgemenskapspolitik i praktiken. Då kommer vi i Svenskarnas parti (SvP) i Kalmar att försöka dra ihop lite folk för att gemensamt gå och registrera oss som blodgivare.

Att donera blod är en väldigt enkel sak att göra och kan hjälpa till att rädda livet på en av våra medsvenskar. Folkgemenskap är inget man bara ska prata om utan det ska man praktisera och att Kalmar skulle vara sämst i landet på att ge blod är något som vi vill ändra på.

Hör av er till mig om ni vill följa med oss.
Jag rekommenderar verkligen ett besök på Kalmars sjöfartsmuseum även om du inte är båtnörd.  
 Fröken C. får storstryk i TP...
 Fröken M. ger mig storstryk i bowling.
 På kvällspromenad på väg till vernissagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna om ni vill.