fredag 21 december 2012

Välkommen till vår värld, Åsa Linderborg!



Vilken underbar dag.

Det var ett tag sedan jag skrev något nu. Det verkar alltid komma något mellan mig och datorn när jag hittar något att skriva om. Men nu sitter jag här. Kaffekoppen är full, Kathleen Largey på stereon och snön vräker ner utanför...

Jag läser Åsa Linderborgs snyftartikel om hur hon utsatts för hot efter sina artiklar... Mail, sms och telefonsamtal mitt i nätterna. Hot mot henne själv och hennes familj. Hur hon fått sätta in larm, nya säkerhetsfönster och hur säkerhetschefen på hennes arbete uppmanar henne att inte bo hemma på ett tag. Sånt är hemskt och det önskar jag inte någon. Men jag har bara en sak att säga. Välkommen till vår värld Åsa. Välkommen till den verklighet som många nationalister idag tvingas leva i.

Det är en verklighet som skapats av artiklar som dina och dina vänners, de gamla AFAaktivisterna som nu kallar sig researchgruppen och jobbar för aftonbladet. Ni uppmuntrar och försvarar de som använder våld och hot som arbetsmetoder. Det är ni som skapar en situation där vänsterextremister använder precis samma hot och våld mot nationalister som du nu snyftar om när du utsätts för själv. Men skillnaden är att vi har inga säkerhetschefer som varnar oss för hot. Vi har ingen arbetsgivare som betalar säkerhetsfönster när vänsterextremister kastar sten på dem. Vi har bara oss själva att lita på. Oss själva och andra nationalister.

I dina tidigare artiklar kallas vi arga, vita män. Det stämmer rätt bra, vi är arga. Vi är arga och trötta på dina artiklar. Jag förstår dem som uttrycker sin frustration bland kommentarerna på olika nyhetssidor. Men även om jag förstår dem så håller jag inte med om att det är ett bra sätt att försöka få stopp på dig genom hot eller telefontrakasserier. Sånt biter knappast på dig. Men liksom nästan alla människor har du räkningar att betala varje månad och utan ett arbete så blir det svårt. 

Jag har slutat läsa aftonbladet och jag försöker få andra att sluta också. Jag ska börja att skriva till de som annonserar hos er och ifrågasätta om de verkligen vill bli förknippade med skitartiklar som dina. Jag vet att det går sämre och sämre för er och andra tidningar och det är oerhört glädjande. Att ni ska gå i konkurs och du ska bli uppsagd är mitt mål. Det skulle vara den bästa förnedringen av dig.

Jag hoppas att de som läser min blogg också vill hjälpa till med att göra dig och Jan Helin arbetslösa. 

God jul allihop!

1 kommentar:

Kommentera gärna om ni vill.